tirsdag 27. oktober 2015

Offisiell lansering av Sukhi


Annonse
Jeg syns ofte det kan være vanskelig å bestemme meg for «store» ting til huset som man ofte tenker skal vare en stund. Eksempler på slike større investeringer er lamper og gulvtepper. Dette er investeringer man sjeldnere bytter ut, og for meg er det da viktig å velge noe man vet man kommer til å trives med en stund. Kvalitet og nøytrale farger blir dermed viktig for meg. 
 
Denne måneden lanseres Sukhi, en sosial virksomhet som selger designertepper av høy kvalitet. Teppene er håndlaget av dyktige håndverkere i India, Nepal, Marokko og Tyrkia, og er i 100 % ull. Da disse teppene lages etter at man har bestilt et teppe, er det også lett å tilpasse dem etter sine behov. Man står blant annet fritt til å velge farge, form og størrelse, og kan slik skreddersy sitt personlige og unike teppe. På grunn av at teppene produseres etter at man har foretatt en bestilling, slipper man også alle mellomleddene, noe som gjør at teppene har en fin pris. 



Jeg har tatt en titt på Sukhis hjemmeside og plukket meg ut noen tepper som kunne passet godt inn hos oss. Det er ingen hemmelighet at jeg liker den enkle stilen, men samtidig med et spennende mønster som gjenspeiler det etniske. Hos oss er det en fin blanding av natur, etnisk, svart-hvitt og farger. Da jeg besøkte Sukhis hjemmeside falt jeg for Beni-Ourain teppene, som jeg syns representerer noe spennende, men samtidig enkelt. Disse teppene er heller ikke farget, noe som gjør dem helt naturlige og nøytrale i fargen. Ønsker du å lese mer om Beni-Ourain teppene, kan du gjøre det HER.

Et annet teppe som fanget min oppmerksomhet var ullkuleteppene, som er satt sammen av mange små håndlagede filtkuler. Ingen av disse teppene er helt like, og du kan dermed få et unikt teppe tilpasset deg og dine behov. Teppene lages av kvinner i Nepal, og ved å lage tepper tjener de penger til å forsørge seg selv og familien sin. Personlig liker jeg nøytrale farger på større ting til hjemmet, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg et ullkuleteppe på hver side av senga. Ull er gull, og da det på vinterstid blir fort gulvkaldt i de rommene vi ikke har vannbåren varme, er det deilig å ha noe mykt og varmt å tråkke på.




Er du nysgjerrig på teppene, eller hvordan de lages kan du ta en titt på Sukhis hjemmeside hvor de viser en video av hvordan teppene blir til.


- Gina

1 kommentar:

  1. Takk for samarbeidet Gina! :-) Kjempemorsomt å se Sukhi på bloggen din - vi er stolte over teppene våre og hva vi gjør for de ansatte!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.