onsdag 18. mai 2016

Minipavlova

I år bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ordne i stand noe veldig store greier til 17.mai. Jeg ønsket heller å ha en avslappet grillaften med noen nære venner. Men ettersom jeg er så glad i å styre og ordne på slike dager, endte jeg selvsagt opp med å diske opp med ordentlig dessert. 

Pavlova er jo en slager på 17.mai, men jeg har aldri prøvd meg på det før.
I år derimot, var jeg skikkelig innstilt på at dette skulle jeg lage. 


Jeg endte opp med å lage små minipavlovaer i porsjonsstørrelser (ganske store vel og merke, men porsjon er porsjon, hehe). Superenkelt å lage, og lekkert å se på. 




Minipavlova
5 stk.


4 eggehviter
2 dl sukker
1 ts vaniljesukker
2 ts potetmel

3 dl fløte
1 ts sukker
3 ss vaniljekrem
Bær til pynt

1. Skill eggehviter og eggeplomme, og pisk eggehviten stiv.
Tilsett deretter sukker og pisk litt til.
2. Ha i potetmel og vaniljesukker.
3. Fordel marengsen på et bakepapir i passe store stykker. Bruk ei kremsprøyte. Lag et par runder ekstra i kanten, slik at kremen kan ligge oppi.
4. Stekes på 140 grader i ca. 1 time.
5. Pisk krem av fløte og sukker. Tilsett vaniljekrem.
6. Fordel kremen på avkjølt marengs.
7. Pynt med bær.

 
- Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.