onsdag 22. juli 2015

Oppussingsprosjekt

Vi tilbringer alltid en lengre periode på vestlandet i løpet av sommerferien, og i år var intet unntak. 
Jeg har mye familie her og vi stortrives på besøk hos pappa. Pikerommet har stått urørt i mange år, men i år bestemte jeg meg for at jeg ville gjøre rommet mitt lysere og koseligere å bo i. 
Jeg overtalte pappa til å få pusse opp rommet mens han er på ferie. Ei helg, hjelp fra mannen og mange liter hvitmaling senere har rommet blitt lysere, koseligere og mye mer innbydende.







Det fine tregulvet kom virkelig til sin rett da vegger og tak ble malt hvite.
Nå syns jeg rommet mitt ligner et ordentlig sjøhytte hvor jeg trives å være.  


Jeg har kvittet meg med en del av de gamle møblene som stod her for å gjøre det litt mer luftig. 
Jeg har også gått på skattejakt og funnet litt småtteri som ikke lenger ble brukt. To nattbord har blitt pusset opp og fått nye knotter, nytt sengetøy har blitt pakket ut og blitt tatt i bruk, og bilder har funnet veien fra mørke skap til lys vegg. Etter en liten tur på IKEA har det også blitt nye gardiner, lamper og trekk til sovesofa.
Det er ofte så utrolig lite som skal til for å forandre et helt rom. 
Du lurer kanskje på hvordan det så ut her før?

Jeg trodde ikke det var mulig, men nå er det enda koseligere å komme til vårt ferieparadis! 
Så koselig at vi faktisk bestemte oss for å være her en dag ekstra før vi vender snuta østover. 
- Gina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.