torsdag 20. juni 2013

Om maling og sånt

Husmessig har vi begynt å legge panel i de rommene som skal ha det, samt begynt gipsingen i tak og vegger. Det er morsomt å se at det faktisk begynner å bli ordentlige rom i huset nå, og jeg har allerede begynt å grue meg til å sparkle og male gipsen

Vi har i utgangspunktet bestemt oss for å ha det meste hvitt, men jeg ser for meg noen kontrastvegger og fargeklatter her og der. Vi har også en del møbler som skal få en omgang med malerkosten.
Mamma har malt pipa grå til jeg kom hjem denne gangen - det ble en fin kontrast. 


Det er ikke så mye jeg kan gjøre i huset på dagtid alene, så det spørs om jeg skal begynne å velge ut farger og male de møblene som skal males etterhvert. Det dukker stadig opp noe som kunne trenge en omgang med kosten. Jeg har for eksempel funnet en aldeles nydelig krakk som har blitt brukt som arbeidskrakk. 
Så kjære svoger i nummer 32; dersom du fremdeles skal ha den krakken ville jeg anbefalt å hente den før den på mystisk vis forsvinner og kanskje dukker opp igjen mintfaret, hehe!

Nå skal jeg komme meg avgårde og kjøre et søppellass på dynga - det skal gjøres det også.

- Gina 

2 kommentarer:

  1. Så spennandes det blir,masse arbeid men så fint det blir når det blir ferdig:)når ein først begynner så er det alltid masse ein kunne tenkt seg å svingt kosten på!
    Litt her og som blir kasta,rydda i julepynt idag Hihi,alt blir rydda i når ein pakker ned,herlig å sitte i sola og rydde julepynt og tenke at det er så flott at jula er langt borte,liker bedre denne årstida eg!

    Ønsker deg ein fine kveld!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Veldig spennende :)

    Setter så umåtelig pris på alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg. Jeg får dessverre ikke kommentert så ofte lenger, det er den tida vet du. Men jeg skal slutte å unnskylde meg, for nå skal jeg nyte tiden jeg har og oppdatere meg på dine sprell :)

    Fiin søndagskveld!
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.