tirsdag 18. juni 2013

Tirsdagstanker

Vi har brukt hele helgen til å pakke og ta farvel med trønderbyen. 
Fredag hadde jeg siste dagen på jobb og det var trist å dra fra både store og små.

Nå starter et nytt kapittel i livet. 
Vi hadde overlevering av leiligheten i går formiddag og satte kursen mot østlandet.
Huset er naturligvis ikke ferdig enda så nå er vi innlosjert hos mamma for resten av sommeren. 
Og til tross for at vi har stablet flyttelass ganske pent og pyntelig i kriker og kroker, hersker det totalt kaos.
Spesielt i hodet mitt. Vi har saker og ting o.v.e.r.a.l.t. (les: kjelleren til svigers, rommet til svogeren og mannen, loftstua til mamma, stua til mamma og pikerommet). Jeg er sikker på at det er en ukes jobb bare å samle sammen alle sakene til vi flytter. 

Og misforstå meg rett, det er veldig hyggelig å være på ferie hos mamma - jeg koser meg her. Men jeg må si at med flyttelasset på slep gleder jeg meg virkelig til huset blir ferdig.


I mellomtiden får jeg rett og slett prøve å innstille meg på at nå har jeg ferie, og prøve å se på oppholdet som nettopp det. Solen skinner og med frisk rosmarin på kjøkkenbenken blir det iallfall sommerstemning. 


Mamma har også den fineste radioen på kjøkkenbenken.
Den hadde blitt riktig så fin på kjøkkenet vårt også tror jeg...


Nå er det på tide med en innsats nede i huset.

- Gina 

4 kommentarer:

  1. Heisann.så koslig blogg du har:)
    Kjempeflott hus dere bygger!
    Ha ein super dag:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  2. Så spennende med snart klart hus da. Alltid kaos i flytting, og skjønner det er ekstra kaos når man må plassere flyttesakene rundt om.

    Ønsker deg lykke til og ha en fin sommer.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  3. Sukk....
    godt å lese om flere i samme situasjon!
    Vi skal flytte ut nå om to uker,
    hjem til ho mor med to små,
    mens vi gjør ferdig renoveringsprosjektet vårt..
    men hva skulle man gjort uten snille foreldre;)

    Lykke til med alt:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  4. Kjenner så godt igjen tankene og følelsene dine,godt å høyre at det ikkje kun er eg!har alt for masse ting og eg klør i fingrene etter å stelle og pynte igjen men tar nok tid ja..,
    Du får ta det som ein ferie i mellomtid:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.