fredag 26. februar 2016

Lemoncupcake

Ettersom det er vinterferie syns jeg det er hyggelig å gjøre noe ekstra for dem rundt meg. Da har jeg nemlig både tid og energi til å svinge meg litt på kjøkkenet. Det resulterer både i ordentlige middager og noe godt til kvelds/lunsj.


Sitronmuffins

3 egg
2 dl sukker
1/2 dl brunt sukker
100 g smeltet smør
1 dl melk
2 ss rømme
3,5 dl mel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ts lemoncurd

1. Visp eggedosis av egg, sukker og brunt sukker. 
2. Tilsett smeltet smør, melk og rømme.
3. Rør inn det tørre før du tilsetter lemon curd. 
4. Stekes midt i ovnen på 175 grader i 15 minutter.  


Disse ble servert tidligere i uka, da jeg hadde besøk av ei venninne.
 
God helg!
- Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.