onsdag 17. august 2016

Navnefest: detaljer del en

Navnefesten er overstått, og jeg er kjempefornøyd med dagen. Det var en fin dag hvor familien ble samlet for å ønske mini velkommen til verden og at han har fått sitt eget navn. Jeg elsker enhver anledning hvor jeg kan styre og stelle med detaljer, og navnefesten var selvsagt intet unntak. Denne gangen tok jeg kanskje litt av, men mini skal tross alt bare ha én navnefest!

På selve dagen ble det litt hektisk, og da det i tillegg lyste "Tomt batteri" mot meg på kameraet, ga jeg opp bildetagningen. Jeg har dermed dekket bordet en gang til - identisk med borddekkingen på selve navnefesten - slik at det kanskje kan være til inspirasjon. 

Her kommer et bildedryss:



Tema: Skyer og luftballonger, med fargene mint og lyseblått. 
Borddekking: Ved anledninger som denne syns jeg det er fint å bruke hvit fløyelsduk som base. Ikke bare er de fine å se på, men de er geniale i forhold til både vask, tørk og ikke minst at man slipper å stryke dem. Det er bare å rulle ut i ønsket lengde og klippe duken. Vi gjorde borddekkingen enkel med hvitt servise, billige servietter fra Søstrene Grene, hvite kubblys og brudeslør som vi puttet i gamle glassflasker. Den lyseblå skykonfettien kjøte jeg på etsy - HER.



Kuvertposer: Kuvertposene kjøpte jeg på Lagerhaus, mens etiketten lagde jeg på Vistaprint. Jeg fant et design med lyseblå bakgrunn og skyer, så det var jo midt i blinken. Kuvertposen inneholdt en ekstra serviett, bestikk, et lite bilde av mini og kaffesjokolade. Kaffesjokoladen er Kindersjokolade som jeg har tatt av det ytterste papiret på, og kledd om med lyseblått papir og teksten "Nelius' kaffesjokolade". Jeg tapet dem sammen med mintgrønn tape med skyer på fra etsy - HER. Les mer om kaffesjokoladen HER.


 Bordkort: Disse er klippet ut av et tykt hvitt papir (kjøpt hos Panduro), og jeg brukte en kniv til å skjære to hakk, før jeg tredde et papirsugerør gjennom. Deretter ble de plassert i glassene. 

Diverse pynt: I tillegg til konfetti med skyer og blomster, pyntet vi også lokalet med ballonger fylt med helium. Vi hadde både ensfargende ballonger, og noen med skyer kjøpt via etsy - HER. Jeg fant også en slags vimpelrekke med utklipte skyer og luftballonger på Søstrene Grene som ble hengt opp over kakebordet.

I neste innlegg viser jeg detaljene rundt kakebordet. 


Etter en del søking på inspirasjon til navnefesten så jeg at det var veldig mange detaljer som var gjengangere, og jeg har selvsagt både latt meg inspirere til å gjøre noe mer personlig ut av det, og hermet en del. Ettersom det er så mye likt å finne rundt omkring, er det vanskelig å kreditere noen spesielle da jeg ikke vet hvem som kom på idéen først.

- Gina 

3 kommentarer:

  1. Hvilken temperatur vasker man en sånn fløyelsduk på?

    SvarSlett
  2. Hvilken temperatur vasker man en sånn fløyelsduk på?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei,
      Jeg vasker den på 60 grader på vanlig vask ☺️

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.