mandag 6. februar 2012

Forfriskende forandring

Når jeg får ånden over meg får jeg virkelig ånden over meg.
Jeg har lenge tenkt på å male treskapet over spisebordet og stolpen på deleveggen mellom kjøkken og stue. Før helgen bestemte jeg meg for å gjøre det - det som kan forvandles til hvitt og lyst, det forvandles.


Jaja, riktignok etter at bordet og kjøkkenstolene fikk en overhaling med hvit maling (men det er jo minst en måned siden de var i mørkt tre). Huff, tenk dere hvordan det så ut før jeg malte det... Jeg er meget fornøyd med at vi tok avgjørelsen med å male det :)


Stolpen og skapet har blitt hvitt, og jeg har gjort om trekassen til ei hylle.
Jeg har også lenge siklet på femarmede lysestaker, men har bare funnet noen kjempedyre.
Men så kom jeg over et innlegg hos Cecilies Lykke, og det hadde jeg ikke kommet på av meg selv for å si det sånn - utrolig kreativt! Hun spraymalte en gammel messingstake hvit. Og vips så fikk jeg et billig alternativ til min etterlengtede femarmede lysestake. Jeg er nemlig heller ingen stor fan av messing, og hadde aldri kommet på å lakkere den i en farge jeg liker. Men etter å lest innlegget til Cecilie her, ble jeg så gira at jeg dro til gjenbruksbutikken for å se etter en fin lysestake. Jeg fant en til 50,- og dro hjem for å lakkere den med en gang :)

Med et tykt blondebånd i offwhite fra Stoff og Stil og et av trehjertene jeg lagde til jul ble lysestaken veldig fin, og litt personlig syns jeg. Offwhitefargen brøt litt opp i det kritthvite og hjertet ser jo litt vintage ut. Hvordan du lager trehjertene kan du se her.

Cecilie inspirer meg virkelig om dagen, og er en av mine favorittbloggere - har du ikke oppdaget bloggen hennes enda bør du ta en titt :)



Trekassen ble også en fin oppbevaring for dynetøflene mine.



Plastikkblomstene våre har også gjennomgått en liten forvandling.
Jeg har byttet ut blomsterpottene med gråpapir og et blondebånd.


Jeg syns også at kjøkkenet ble litt mer gjennomført da skapet over spiseplassen ble hvitt.
Jeg ser for meg at det blir fint å pynte med pastellfargede kjøkkenredskaper inni hyllen utover våren :)

Jeg har også gjort noen andre småforandringer i løpet av helgen.
Det får dere se senere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.