søndag 12. mai 2013

Bygging pågår

Jeg har allerede rukket å være hjemme hos mor noen dager og vi har bare slappet av og hentet krefter. Jeg skal nemlig være her enda en uke og planen er å få arbeide litt på huset. 

Det har skjedd ting siden den siste byggeoppdateringen, men nå må jeg ærlig innrømme at ting går litt treigt. Her kommer et lite bildedryss fra de siste ukene. 



I andre leveringsuke kom etasje nummer to. I denne perioden har vi ikke fått gjort så mye selv, ettersom husleverandørens snekre skal sette opp huset utvendig. Mannen har allikevel fått delt inn rommene i første etasje, murt støtte til inngangsparti, veranda og piper.


Etter enda noen arbeidsdager kom toppen av huset og nå venter vi bare på at taket skal tettes.
I mellomtiden har mannen begynt å bygge inngangspartiet.


Forhåpentligvis vil taket bli tett i løpet av uken slik at vi kan montere ventilasjonsanlegg og dele av rommene i andre etasje. Vi får god hjelp av arbeidslystne kamerater og det setter vi står pris på!

Blir det finvær til uken tenker jeg å begynne å beise utvendig (dette må jo også gjøres, men du og du så kjedelig...). Og hvis været holder seg like dårlig som i dag så er det alltids litt vedkapping og ryddearbeid som må gjøres der nede - fridagene skal i hvertfall utnyttes til det fulle slik at vi får litt fortgang i sakene.

 
God søndag!

- Gina 

6 kommentarer:

  1. For et flott hus! -og heldig er du som har en flink mann, og arbeidslystne venner. Det letter arbeidet. :-)

    Jeg er glad for at du har fått deg et lite avbrekk hos din mamma. Det er godt, og jeg forstår at du absolutt trengte det. Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din, og at alt ikke var så harmonisk likevel.

    Mitt beste tips er å sørge for at du får noen pauser innimellom rydding, vasking og pakking. Det er like strevsomt, om ikke mer, som å sette opp hus og pusse opp leilighet. Kveldsmat med jentene var nok et finfint avbrekk. Du er en superhelt som fremdeles står oppreist. Ta vare på deg selv så lenge, og nyt en uke med beising og annen oppussing. Det er faktisk mye bedre enn en ensom hverdag med vasking og fiksing. ;-)

    SvarSlett
  2. HERREJEMINI så stort det blir! Gleder meg til å se irl!

    -Mathilde

    SvarSlett
  3. Høres ut som dere gjør en kjempejobb! Og så gøy å se at det går fremover - selv om det er slitsomt arbeide :)
    Lykke til videre!
    Ingrid

    SvarSlett
  4. Oi oi oi!! :)) så spennende!! Her må jeg følge videre! Huset ser jo helt amacing ut! <3

    Sjekk gjerne min giveaway:
    http://aflekthome.blogspot.no/2013/05/10-000-side-visninger-giveaway.html

    Kanskje den passer inn i ditt nye hus? :)

    Klem fra Anneli.

    SvarSlett
  5. Wæo, så stort det blir :) Er det mange kvadrat? SÅ flinke dere er, stå på videre :)
    Klem Caroline H :)

    SvarSlett
  6. Ja, det blir ganske stort! 257 kvm :)
    Takk for det, det skal bli så godt å endelig bli ferdige!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.