torsdag 31. oktober 2013

Gjenbruk

 Jeg har bidratt mye under husbyggingen, men mye har nok naturligvis falt på tømrermannen i huset. 
Mine ledige stunder har jeg brukt til å friske opp gamle møbler og andre duppeditter.


 Det gamle vinstativet har fått ny og frisk farge slik at det passer inn på kjøkkenet. 


Krakken som svogeren aldri hentet har også fått en omgang med malerkosten. 
Nå passer både vinstativet og krakken helt og holdent inn på kjøkkenet.

 
Etter mye argumentering fikk jeg overtalt mannen til å bygge om de kjedelige - men særdeles praktiske - Expedithyllene fra IKEA. Jeg var enkelt og greit skikkelig lei av dem, men det var jo dumt å kvitte seg med dem for å kjøpe noe helt nytt. Det hele løste seg ved at det ble igjen en hel del panel og interiørbeis etter byggingen. 

Prosjekt skapbygging stod for tur. Det skal sies at jeg ikke er særlig praktisk av meg til å gjøre den slags arbeid, og når man i tillegg er gift med en snekker så er det heller ikke "å bare gjøre sånn og sånn, også kapper vi den der og spikrer den der". Det skal gjøres ordentlig. Og nøyaktig. Og med en god dose tålmodighet. 

Tålmodighet er noe jeg har lite av, men heldigvis har mannen god dose, så skap ble det!
- to stykker faktisk. Og helt i vår stil som passer inn i huset og de tingene vi har nå.
 

Nå mangler det bare å sette knotter på dørene så er de fiks ferdige.

Håper torsdagen din har vært fin!

- Gina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.