tirsdag 27. mai 2014

Stol med historie

 Jeg er ingen typisk loppejente, men noen gamle ting har vi allikevel. Både stolen og kommoden som står i entrèen er ting mamma fant på låven hjemme hos pappa. Besteforeldrene mine er litt usikre på om det er min oldefar eller tippoldefar som har laget møblene, men det er iallfall noen i familien som har laget dem. For noen år siden lutet mor dem, noe som gjorde malejobben min lettere.

 


Vakker utskjæring på stolryggen.
 

Til tross for at jeg ikke er noen typisk loppejente syns jeg det er fint å ha noen ting som familien har laget - ting med historie. Ekstra morsomt er det jo da vi lager møbler selv og kan mikse det med ting som min oldefar eller tippoldefar har laget. Jeg går heller på skattejakt hos besteforeldrene mine enn på loppemarked.
 
- Gina

1 kommentar:

  1. Så nydelig stol :) Er jo herlig å finne slike ting, med historie og sjel :) Og ekstra koselig når det er familiehistorie

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.