mandag 24. oktober 2016

Chunky knit blanket

Et megastort strikkapledd har lenge stått på ønskelisten, men prisene er jo helt ville!
Etter å ha søkt litt rundt på ulike alternativer fant jeg ut at jeg ville prøve å lage et selv. Denne gangen valgte jeg å bestille et billig garn fra eBay, og etter litt over en måned kom garnet i posten og det var bare å sette i gang. 

Selve pleddet strikket jeg med stolbeina på spisestuestolene, og det var gjort på ca 1-1,5 time. 
Jeg la opp 18 masker og strikket opp alt garnet jeg kjøpte (fire bunter som jeg kjøpte her). Målet på teppet er ca. 70x130 cm.


Jeg valgte å bestille en rimelig utgave et et tykt garn for å se hvordan det ble før jeg eventuelt investerer i et dyrere garn. Dersom jeg skal strikke flere tar jeg med meg lærdom fra dette prosjektet;

1) Jeg ville gjerne hatt det litt større, så jeg ville lagt opp flere masker og bestilt mer garn. Husk bare på toll- og momsgrensa dersom du bestiller garn fra utlandet. 
2) Jeg ville strikket det strammere slik at teppet hadde blitt tettere. 
3) Jeg anbefaler å bruke 100 % ull, da jeg innbiller meg at det er mer holdbart. Dette garnet "fliser" lett og man ser dermed at kvaliteten er noe dårligere. 
 
 
Har dere erfaringer med strikk med denne typen garn og "pinner"? 
Del veldig gjerne i kommentarfeltet!
- Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.