lørdag 29. oktober 2011

Hjem til mor

Denne helgen tilbringer jeg hjemme hos mamma, mammas kjæreste og min kjære bror.
Jeg blir kjempeinspirert av å være hjemme hos mamma, hun er så flink med interiøret:)
Dagen i dag er brukt på å ta noen bilder av hennes nye idèer, også har vi hatt et skikkelig familieprosjekt ute i skogen; nemlig skogsarbeid.
Erik har kappet opp trærne i passe vedstørrelser, mens mamma, min bror og jeg har båret kubbene gjennom skog og myr og fram til garasjen. Nå er veden klar til å kappes opp til ordentlig ved :) Vi har vært skikkelig flinke i dag altså :) Det ligger jammen litt arbeid bak all den gode veden vi trenger så sårt til vinteren.


Mammas kjæreste, Erik, hadde med masse herlige poteter fra jobben som vi kan få med oss til Trondheim. Er han ikke snill?


Se, så koselig mamma har gjort det ute med så lite; en Erica, mose, nøtter, epler og lyslykter :)


Det er så deilig med en ordentlig vedovn :)




På utsiden av verandadøra har mamma pyntet med ei stor lyslykt, en slags einerbusk og en gammel hermetikkbokst som hun har fylt med fuglefrø. Fuglene kommer og forsyner seg, og det er derfor nytteløst å forsøke å holde trappen ren - de drar utover både jord og nøtter.
Rundt einerbusken har hun snurret sammen en krans av sibirkornell - det blir veldig dekorativt ettersom kvistene er rødlige. Også er det jo kjempelett :)

Jeg syns det er  så utrolig koselig å være hjemme en gang i blant. Jeg savner virkelig et hus. Man kan gjøre så mye mer med et hus enn med en leilighet. Det er plass til litt større møbler som man kan dekorere med litt større ting, det er hage og et ordentlig inngangsparti med utetrapp, og sist men ikke minst - man kan ha vedovn. Jeg gleder meg som et barn til jeg får mitt eget hus :)

1 kommentar:

  1. Det er også veldig koselig at du og Martin er hjemme samtidig :-)
    Mamma

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.