lørdag 1. oktober 2011

Høstkos og inspirasjon

I dag har det vært en inne-kose-dag med min kjære, så vi var først en liten runde for å gjøre noen ærend, og for å hente mer inspirasjon. Jeg får nemlig aldri nok inspirasjon... Så nå har jeg allerede begynt å utforme vinterens lysfat - jeg er veldig glad i lysfat for de er så enkle å bytte ut uten at det koster en formue for studentlommeboka mi. Men jeg skal vel være ærlig å innrømme at jeg nok er litt tidlig ute til å tenke på vinteren - jeg liker best sommer, høst og vår, og håper dermed at høsten varer helt til jul (for da vil jeg gjerne ha snø). Men det er altså så mye fint i butikkene nå, som jeg ser kommer til å passe så bra til vinteren. Så hvorfor vente?

I mens jeg venter på vinteren, og på at alt er innkjøpt til vinterens fat har jeg funnet denne sølvugla, på Søstrene Grene, og et smykketre i sølv. Foreløbig er det plassert på skjenken her, men jeg forestiller meg at de etterhvert vil få en plass på et lysfat :) Jeg syns faktisk det smykketreet gjorde seg like godt som dekorasjon i stua enn som smykkeoppbevaring - jeg har jo et mye smartere system på smykkeoppbevaringen min :) Treet passer jo også inn i den naturstilen som nå har inntatt stua, og det blir fint til jul. Jeg pynter nemlig helst med mørkerødt, lilla og sølv til jul jeg!


Sølvugle fra Søstrene Grene - love it :D

Smykketre fra Jysk
Jeg er veldig fornøyd med plasseringen foreløbig, men det blir også fort litt fullt også :)

Når regnet yrer på vinduene syns vi også det passet veldig bra med bryllupsplanlegging, oppvarmede kanelboller og Scrabble :)

Nam-nam :)

Vi lekte oss litt med Scrabble etter å ha vunnet en gang hver (ja, jeg greide faktisk å vinne en gang i dag - utolig ikke sant?). Vi forsøkte å få til så mange ord som mulig som beskriver forholdet vårt, og hadde det utrolig morsomt med å "arbeide" med noe sammen.

Se hva vi har fått av min gode venninne som for tiden bor i USA? Jeg har det iallfall veldig morsomt med den, og fyller stadig inn nye ting. For et herlig minne å ha om noen tiår - hele planleggingsprosessen til bryllupet vårt. Også  minner den meg veldig om venninnen min, som jeg savner kjempemye i disse dager...

2 kommentarer:

  1. Sølvlysestakene som står på skjenken din, hvor har du de i fra? Er de ekte? Noen forslag om hvor man evt. kan få tak i like...?
    Hvordan er smykkeoppbevaringen din? Ønsker meg bilde...
    ELSKET scrabble bildet ditt <3
    Ps... kjempefine bilder og utrolig bra bilde av bryllupsboken... så flink du er!

    SvarSlett
  2. Lysestakene er fra Åhlens, de har dem enda tror jeg :)
    Jeg kan ta noen bilder av smykkeoppbevaringen etterhvert. Ønsket er notert :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.