søndag 1. juni 2014

Uterom

Den siste uken har det vært helt fantastisk sommervær her og vi virkelig fått gjort ting ute. Det er fremdeles mye som gjenstår, men vi får ta litt og litt. Plenen har begynt å spire og jeg er ferdig med å beise spisebordet mannen har laget. De siste dagene har jeg ordnet litt på fremsiden av huset slik at det blir litt hyggeligere å sitte ute i solen.



Hylle, stoler, kurvstol og puffer er fra Ikea, mens bordet er hjemmelaget. Da fikk vi akkurat den størrelsen og fargen vi ville ha.



Ettersom lavendel er favoritten hos meg er hylla fylt med lavendel og vannflasker slik at det er lett å vanne blomstene når det trengs. I år har jeg vært så dristig at jeg har kjøpt et oliventre - nå gjenstår det bare å se hvor lenge det holder.Tips til hvordan man holder det fint (i live) mottas med takk!





Jeg har et lite håp om at det å bli huseier også medfører grønne fingre, og prøver meg med en liten urtekasse.



Vi har planer om en levegg mot innkjøringa hvor vi skal lage til et enkelt utekjøkken med grill og arbeidsbenk. Plattingen skal beises og resten av terassen skal innredes i løpet av sommeren.

Samme dag som uterommet vårt ble så ferdig det kunne bli på dette tidspunktet, så jeg at månedens utfordring hos NIB var akkurat "Uterom". Det må jeg si passet midt i blinken. Flere inspirerende uterom, ta en titt HER.

Nå skal jeg ut å beise plattingen ved inngangspartiet! 
Håper søndagen deres er solrik og fin. 

- Gina

7 kommentarer:

  1. Hei Gina :)
    Så bloggen og uteplassen din på NIB
    og tenkte jeg skulle legge igjen noen
    ord :) Skikkelig koselig uteplass med
    herlige møbler, dust og harmonisk ツ
    Legger meg til som følger her hos deg
    og gleder meg til å titte inn til deg ツ
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag og
    uke som kommer - klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Så lekre bilder! :) Uteplassen er jo allerede kjempeflott! :)
    og bordet kjempefint, mannen din er virkelig handy! ;)
    Lykke til i utfordringen og ha en nydelig søndagskveld!
    klem

    SvarSlett
  3. Veldig lekker og innbydende uteplass med mange flotte detaljer:)
    Lykke til i utfordringen.

    Ønsker deg en flott ny uke:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  4. Så flott uteplass (og fin blogg!)
    Jeg titter innom igjen!

    Lykke til i utfordringen!

    Klem fra
    Lena // Mrs. Monday

    SvarSlett
  5. Her så det deilig ut! Ønsker deg en solskinnsdag akkurat her :-)
    Lykke til! Klem fra Monica.

    SvarSlett
  6. Hi Gina, my name is Helen and I'm the Local Homes Editor of live from IKEA FAMILY magazine (ikeafamilylivemagazine.com). I'd love to speak to you about a possible feature! Please could you email me at localhomes@ikeafamilylive.com? Thanks! Helen

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.