onsdag 27. august 2014

Nostalgi

Kun etter en uke med studier og intens lesing kjente jeg at jeg trengte en hel dag til å gjøre akkurat det jeg ville. Det krever vanvittig mye tid, energi og konsentrasjon og komme seg igjennom alt pensum til gitt tid, og da jeg i tillegg har hatt et par år i jobb blir det litt ekstra å sette seg inn i. Søndagen viet jeg derfor til loppemarked med mamma og baking og god stemning på kjøkkenet.


I tillegg til gjærbakst og müsli fikk jeg så lyst på god gammeldags havrekjeks, så det måtte jeg jo prøve.
Jeg fant oppskriften HER, men byttet ut mørk sjokolade med hvit og droppet appelsinskall.

 Bestemor sendte med meg mange bokser med hjemmelaget saft og syltetøy da vi var på vestlandet sist, og bestemors jordbærsyltetøy og havrekjeks var en smashing kombinasjon. Marmeladeglasset fant jeg i skapet hos pappa - det minner meg så om barndommen. 

 
Fin onsdag til deg!

- Gina

2 kommentarer:

  1. Nam! :) Dette fristet skikkelig. Gjett om disse kjeksene må prøves ut. :)
    Lykke til med fine skoledager, snart helg igjen nå! ;)
    klem

    SvarSlett
  2. Det såg så godt ut:)nydelige bilder og du tar!
    Ønsker deg ein fin lørdag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.