onsdag 6. november 2013

Laundryroom

Jeg skal ærlig innrømme at alle rommene vi har i huset ikke akkurat blir bruksrom med det første - vi har tenkt langsiktig. Et rom som derimot virkelig blir brukt er vaskerommet. Selv om vi bare er to voksne i heimen så er det vanvittig herlig å ha et eget vaskerom. Med en mann som er snekker i ukedagene og jeger i helgene så blir det litt tøy som må vaskes og tørkes.
 


 Vaskerommet er 7,5 kvm og ble ikke helt sånn vi hadde sett for oss pga. størrelse på varmtvannsbereder og andre duppeditter som tok mer plass enn beregnet. 

Men vi har gjort det beste ut av det, og er egentlig ganske fornøyde. Det er god skapplass her, utslagsvask, benkeplass, skotørker og plass til tørkestativ både på veggen og gulvet.  Dessuten får alt av arbeidstøy og jakttøy plass i skapene, det er veldig kjekt.


Ettersom vi måtte forandre litt på løsningene her inne valgte vi å ha vaskemaskin og tørketrommel i denne høyden - det er jeg utrolig fornøyd med! Vi fikk til gjengjeld litt smalere høyskap hvor det ikke var plass til skittentøysortering, men det løste seg ved at jeg ønsket å skjule varmtvannsberederen - slik;


Og ja, jeg syns det veldig greit å sortere skittentøyet - en full dunk = en vaskemaskin.



 Jeg var litt skeptisk til hvordan det ville bli å ha vaskemaskin i en annen etasje enn hovedbadet, men det har gått overraskende greit. Og det beste med hele rommet er jo at man kan tørke klær der uten at stativet må stå til pynt i stua. 

Nå står ovnsbakt laks på menyen før jeg kryper ned i sofaen med en av yndlingsseriene på dvd. 
Fin onsdag til dere!

- Gina 


4 kommentarer:

  1. Lekkert vaskerom! Hvor har du kjøpt de tørkestativene på veggen ?klem anette

    SvarSlett
  2. Klarer ikke å se hvordan du har skjult varmtvannsberederen..? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mari Johanne :)
      Den er skjult bak skittentøysdunkene. Vi har slått på ei panelplate som går fra taket og jevnt med høyskapet ved siden av vaskemaskinen. Den stopper rett over varmtvannsberederen slik at vi har mulighet til å komme til dersom det er behov for det. Jeg har bare satt skittentøysdunkene foran for å skjule den litt mer. Ikke helt slik vi hadde tenkt, men det duger :)

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.