søndag 5. oktober 2014

Krydderkake

Som jaktfru får jeg noen helger alene hver eneste høst - alle trenger litt alenetid iblant. 
I dag har jeg fått dillet litt heimen og bakt krydderkake. 


Oppskriften fant jeg HER, men jeg brukte bittelitt mindre sukker (250 g) og sløyfet korinter/rosiner. 
Oppskriften holdt til to kaker i brødform. Fordelen med å bruke to former er at man kan fryse den ene og ta opp hvis man får uventede gjester, men de ble litt tynne så neste gang prøver jeg meg med kun ei form.


 Jeg elsker høsten og alle de flotte fargene utendørs. 
Hvorfor ikke ta med litt farger inn også?
 
 Nå skal jeg fyre i ovnen og krype under pleddet med ei skjønnlitterær bok. Ja, for jeg har faktisk tatt meg fri i helgen da jeg først har litt alenetid. Håper søndagen din har vært strålende!

- Gina

1 kommentar:

  1. Nydelig bilde! Krydder kake er super godt og lukter ennå bedre♥ Ønsker deg en fin fin ny uke♥
    Klem Mari

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.