tirsdag 6. mars 2012

Venninnedag

To gode venninner skriver bacheloroppgave sammen.
Vi skriver på hver vår, men det er jo kjempesmart å dele både pensum, tanker og idèer.
Det beste ved å ha noen dager hvor man skriver sammen er jo nettopp det at man er sammen.
Jeg har nemlig en følelse av jeg kommer til å bli isolert fra omverdenen dersom jeg bare skal sitte hjemme alene og skrive i to måneder. Derfor har vi bestemt at vi lager litt kos og treffes for å skrive sammen en gang i blant. Jeg må si at jeg liker idèen allerede :)

 Når dere ser dette bildet så tenker dere vel at det ikke ble veldig mye jobbing på oss.
Men jeg lover at det ble det. Jeg likte bare fargen på pcen til min gode venninne så godt at jeg måtte få et bilde uten rot i bakgrunnen også.

Men man kommer vel ikke unna det virkelige livet - nærbilder skjuler så mye.
Jepp, det er et tonn skolebøker, kopier og oppgaver dere ser, som ligger pent stablet i bakgrunnen.
Og dette er bare halvparten, hehe! Men lunsj litt kosemat og te må man jo ha mellom all den intensive jobbingen. "Uten mat og drikke, duger helten ikke".

one for you & one for me.
Det kommer til å gå litervis av te i løpet av de neste to måndedene. Helt sikker.  


Jeg tror ikke allikevel at bachelorperioden ikke blir så ille jeg.

Skoleboller
1 pakke gjær
100 g smeltet margarin
4 dl melk
6 ss sukker
1 ts kardemomme
660 g mel
1 pakke vaniljekrem (du trenger ca. halvparten av denne)
Tips; tilsett 1 ts vaniljesukker i deigen og det gjør susen!

1. Smelt smøret og tilsett melken. Sørg for at blandingen er fingervarm.
2. Smuldre gjæren sammen med melkeblandingen.
3. Tilsett sukker, mel, kardemomme og vaniljesukker.
4. Sett deigen til heving i ca. 1 time før du elter den godt sammen og ruller en pølse.
5. Del deigen inn i små emner som du triller til boller. Legg dem på et bakepapir og trykk dem litt ned.
6. La bollene etterheve i ca. 15-20 minutter, før du penlser dem med vann eller melk. Lag så en grop i hver bolle som fylles med en teskje vaniljekrem.
7. Stek bollene ved 240 grader i ca. 10 minutter. La dem avkjøle før du tar på melis og dypper dem i kokosmasse. 


Jeg ble forresten tipset om en kjempeflott give away i dag. Silje med bloggen Whippetliv har en trekning gående, med mange flotte premier :) Ta en titt da vel!

1 kommentar:

  1. Smart av dere å skrive sammen! Noe av det jeg savner nå som jeg skal skrive master, er å føle at jeg deltar aktivt som student...det gjør at skrivinga fortoner seg som mye verre enn den kanskje trenger.. Kjempefin blogg, med mye god mat :) Ha en fin dag!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.