torsdag 28. juni 2012

Sommerlig bord

I påvente av at solen skulle komme rundt på balkongen forrige helg, dekket jeg et sommerlig bord inne - det er så  herlig med inspirasjon til en senere anledning. Da går det kanskje litt fortere å dekke bordet neste gang. Her kommer det noen inspirasjonsbiler;


De skjønne minigrytene fra Søstrene Grene kan man kanskje servere en forrett eller dessert i.
De bittesmå glassflaskene er også fra Søstrene Grene, og er jo supre å servere drikke i på hver kuvert.


Hundekjeks som pynt i søt rosa vase. Vasen var opprinnelig hvit, men jeg malte den i en søt rosafarge som passer til interiøret akkurat nå.

En liten lyslykt fungerer fint å servere isbiter i.



En serviettring kan brukes som bordpynt.


En liten flaske med bringebærsaft til hver kuvert.


Det som er så dumt er at jeg har en uvane for å kjøpe kjøkkenutstyr til kun to. Jeg har dermed ikke så mye fint som jeg kan bruke for å dekke til flere, noe som er litt trist når vi av og til har middagsgjester. Det spørs om jeg får gå til innkjøp av noen flere smågryter og glassflasker i det minste.

I morgen skal vi ha italiensk aften i heimen - mye overtid på mannen har ført til at vi ikke har spist middag sammen  på lenge. Men i morgen har vi altså planlagt en treretters med italiensk.
Jeg gleder meg veldig.


4 kommentarer:

  1. Jeg er en jente som bor her i Trondheim, og jeg oppdaget bloggen din i går kveld, og synes den er kjempekoslig! Masse fine og inspirerende bilder :)Helt herlig! (Må foressten innom Kremmerhuset i morgen da jeg ble veldig insprert av bildene dine) ;)

    Kommer definitivt til å følge deg videre!

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder av sommerbordet ditt :)
    Herlig inspirasjon :)
    Fin fredagskveld til deg og nyt helga!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  3. Så koselig at flere har funnet veien hit, og at jeg kan være inspirasjon for andre :)
    Kremmerhuset har såå mye fint at jeg kunne nesten bodd der!!
    Ønsker dere en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Nydelig borddekking og veldig fin inspirasjon :) Koselig blogg :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.