torsdag 7. februar 2013

Kontraster

Denne månedens utfordring hos NiB er "Tid for kontraster".
Ettersom fokuset ligger på planlegging av nytt hus og husbygging er det ikke så mye som skjer i leiligheten om dagen. I denne månedens utfrodring måtte jeg dermed bla meg litt tilbake i bildearkivet. 

I interiøret er jeg nok ganske kjedelig når det kommer til farger. Jeg holder meg til hvitt, brunt og ellers nøytrale farger og kan heller sette litt farge på tilværelsen med lys, putetrekk o.l. 
Jeg elsker derimot å bruke mat som fine kontraster til resten av innredningen. 
Cherrytomater og rosmarin frisker opp kjøkkenet som en kontrast til det ellers hvite. Kontraster som tre, porselen, stål og  metall kommer også frem i kjøkknet.


Mammas sofahjørne er i stor grad preget av jordfarger som ulike brunnyanser og offwhite. Bildet over sofaen skaper en herlig kontrast som bryter med resten av kroken - jeg elsker det. 
Jeg deltar i utfordringen med det øverste bildet.

For å se flere flotte bidrag, klikk deg inn HER.

Nå bærer det snart avgårde til Budapest for å feire bursdagen min - jeg gleder meg som en unge!

3 kommentarer:

  1. Herlige bilder du viser her
    ønsker deg
    lykke til
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder og flott bidrag! Lykke til =)

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  3. Så fine bilder, Gina:) Og nok en gang; god tur, og kos dere masse:)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.