søndag 3. februar 2013

Fersk basilikum & mintlove

Jeg er dårlig til å bruke ferske urter i maten, men jeg elsker å ha dem fremme på benken. 
Har nevnt det før, og nevner det igjen - de lukter så godt og er så freshe å se på!



 Sinkbøtta har fått plass på kjøkkenbenken sammen med den slitte trekassen, og så lenge det er er snø ute, står julekoppene fremdeles fremme! Jeg lover å flytte dem inn i skapene igjen med en gang våren begynner å snike seg innpå. Forhåpentligvis blir ikke det så altfor lenge til!

Foreløbig står hermetikkboksen tom, men har dere sett de nydelige teskjeene på Søstrene Grene i flere farger? Jeg har noen i rosa og har gått til innkjøp av noen i mint også - når våren kommer kan kanskje hermetikkboksen etterhvert kan huse de søte teskjeene?!  


Har fått mer og mer dilla på mint og blått og skålen får dermed stå fremme på benken en liten stund. 
 

I morgen har mannen bursdag og jeg ser frem til en koselig kveld med en rolig bursdagsfeiring ute på restaurant. Februar er en skikkelig bursdagsmåned - neste helg er det min tur og dagen skal feires i Budapest:) Og jeg gleder meg noe helt vanvittig. 

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndag. 

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder :)
    Ha en nydelig søndagskveld.
    Klem, L

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder, veldig koselig:)
    Basilikum er min favoritturt, både smaker og lukter utrolig godt - og kan brukes til nesten alt.
    Gratulerer så mye til mannen din, håper dere får en super dag:)

    Ønsker deg en finfin ny uke:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Urtene er også dekorative, fine å ha framme på kjøkkenbenken!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.