søndag 10. mars 2013

Det lille ekstra

På søndager er det lov med "det lille ekstra". Alene eller ei. 
Søndagssconesen ble byttet ut med ferske grove rundstykker, eggerøre og bacon. Rett og slett fordi jeg fikk så innmari lyst på det. Perfekt sammen med cappucino :)



Jeg håper virkelig mannen kan tilgi meg for gårsdagens favorittinnkjøp. 
Green Gates nyheter var nemlig å finne i butikkene og i et bittelite øyeblikk ble jeg svak.
Og jeg er egentlig veldig svak for disse herlighetene enda. Samlingen er i ferd med å utvide seg, og den kommer nok ikke til å stoppe med det første... Så jeg kommer nok til å måtte bestikke mannen med et smashing innhold i påskeegget for å unngå sure miner ved at det har dukket opp enda flere kopper på kjøkkenet.



Jeg har desverre ingen oppskrift på de grove rundstykkene - jeg putter bare oppi det jeg finner i skapet og tar ting på øyemål til jeg får en fast deig. Jeg bruker alltid 1 liter med vann ettersom det da blir akkurat passe stor deig til kjøkkenmaskina. Når jeg lager disse bruker jeg også større deler med grovt rugmel og sammalt hvete fremfor vanlig hvetemel, som bare blir en liten slump til slutt. 
Ellers bruker jeg masse solsikkekjerner, sesamfrø, linfrø, havrekli, 4-korn, havregryn.

 Håper dagen din har vært fin!

- Gina

3 kommentarer:

  1. Du Gina, du Gina.... Du er tilgitt, huset blir så stort at det er plenty plass til kopper og krus.. Bare husk at vi må frakte de til huset.. Flotte bilde kjære. - Mannen med veldig stor tålmodighet :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er imponert over at du til og med får egg og bacon til å se fancy-smancy ut! :) Så lekkert :) Her er det flaks om maten kommer seg hel fra komfyr og bort til bordet... ;)

    SvarSlett
  3. Delikate Bilder. Tipper mannen ikke legger merke til hva slags kopp han drikker av jeg, hvis frokosten er så fint servert. Så bare server han frokost som på bildene over mens du smugler nytt servise inn i skapene:)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.