søndag 3. mars 2013

Oppbevaring

Når man bor på noen få kvadratmeter slik som jeg gjør nå, så trengs det smarte og dekorative oppbevaringsløsninger. Spesielt for sånne som meg. 


Sånne som handler inn såpe, duftpinner og andre nødvendigheter til gjestedoen i nytt hus.
Sånne som bare ha den fiiine telyslykten som passer perfekt til de nye kronelysene.
 Sånne som alltid finner noen små hobbysaker som man sikkert får bruk for en gang.
 Sånne som shopper muffinsformer til neste bursdagsfeiring.
Sånne som hamstrer når det er tilbud på kubbelys.
 Sånne som aldri får nok kopper og skjeer.
 Sånne som går amokk i serviettreolene.

Sånne som meg. 


Kremmerhuset har fått inn disse herlige små oppbevaringsboksene nå. De er søte å ha fremme i tillegg til at de selvsagt gir litt ekstra oppbevaringsplass til servietter, lys og andre ting som ikke er like fine å ha liggende fremme. Den store blikkboksen reddet jeg var resirkuleringsposen på jobben.


I vår skal jeg forsøke og holde liv i denne miniorkidèen. Jeg har absolitt ikke grønne fingre, men jeg håper den kan gi litt liv til leiligheten til jeg flytter iallfall. 

 Mannen er reist og det ble plutselig veldig stille hos meg...

- Gina

8 kommentarer:

  1. Gode oppbevaringstips tas alltid imot med takk! :)
    Vi har heller ikke spesielt store plassen, og må tenke kreativt. I tillegg til at jeg må begrense innkjøpene, hehe.

    Herlige bilder!
    Ps: Gi meg din dom over desserten når du har smakt den da! ;)

    SvarSlett
  2. så deilige bilder.... du har sååå masse flotte ting... liker de sommerfugl eskene. :) den lyserosa t-lys holderen er knall søt :)
    Du lager det flott på lite kvadrat meter....

    Klems Diana.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott oppbevaringstips:)
    Veldig flotte bilder, elsker den lyse fargepaletten - skikkelig fin telysestake i dus rosa:)

    Ha en fin kveld videre:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  4. Jeg er absolutt en sånn en som deg.. ;) Ha en fin søndagskveld :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for supergode ord <3

    Så fin og søt den lille kroken ble med eskene... Jeg har slik en kjærlighet for lyserosa om dagen, og her ser jeg jo at rosa og etniske lykter passer perfekt sammen :D hurraa

    Håper helga har vært god, og at du får ei fin ny uke : ))

    hilsen Silje.

    SvarSlett
  6. HALLO GINA
    NYDELIGE BILDER
    Å SOMMERFULER DÅNE DET ER BARE SÅ LEKKERT
    NYDELIG ROSA LYSHOLDER
    NYT UKEN
    KLEM ELI

    SvarSlett
  7. Akkurat oppdaget bloggen din, og falt pladask! :-)
    Et lite tips til orkidestell. Jeg skal IKKE påberope meg grønne fingre, men jeg er veldig glad i orkideer og vil gjerne ha dem over hele huset. Det jeg har funnet ut er at om orkideene står i vinduskarmen holder de lenge og blomstrer gjerne igjen og igjen. Står de andre steder i huset, fremdeles lyst men ikke direkte lys, dør de veldig fort.... Dagens tips fra meg! :-)

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  8. Et lite orkidétips fra meg også:
    Jeg har aldri klart å holde liv i dem før jeg fikk dette tipset. De liker ikke å stå i vann, men de liker ikke å tørste heller. En gang i uka (eller en gang annenhver uke, jeg ser det litt på bladene, når de blir litt rynkete og slappe så er det på tide) setter jeg dem i vasken, overøser dem med vann og lar dem stå i vasken over natta, sånn at vannet renner godt av dem. Da får de en masse masse vann, men slipper å stå og bade i det. Har sett på Plantasjen at de dypper hele rota nedi ei bøtte med vann, og så lar den renne av.

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.