mandag 13. januar 2014

Instamoments

Ting tar litt tid med meg - jeg er absolutt ikke den første som kaster meg på noe nytt. Spesielt ikke det jeg kaller "tekniske trender" som f.eks. Instagram og lignende. Forklaringen er enkel; jeg har tålmodighet lik null, og liker ikke å sette meg inn i nye ting på egenhånd. Og er det i tillegg en teknisk duppeditt, faller tålmodigheten ned på minussiden.

I sommer satte mannen foten ned. Han mente jeg var en teknisk amøbe og at jeg gikk glipp av altfor mye som foregikk på sosiale medier som f.eks. hverdagslige snapshots fra venninner på Snapchat. Han mente også det var på høy tid at jeg lærte meg å bruke Spotify (jeg kan ikke skjønne hvorfor, jeg er jo alltid sammen med noen som kan finne sangene jeg vil høre på!), at jeg oppdaterte mobilabonnementet slik at jeg kunne være på nett når jeg ville uten at mobilregningen ble skyhøy, og at jeg lærte meg var en app var. 

Da min kjære HTC takket for seg i sommer, hadde mannen altså allerede bestemt at jeg trengte en iPhone for å henge litt mer med (u)sosialt. Motvillig la jeg inn en bestilling, og noen dager senere var iPhonen på døra, og apper og snapchat ble et mareritt faktum. Nå, noen måneder etter min nye telefon dukket opp på døra har jeg altså endelig funnet ut hvordan jeg skal ta bilder med telefonen og opprette min egen profil på Instagram. Her er noen av mine første instamoments;

 Jeg har også endelig lært meg hva en app er. Jeg har oppdatert mobilabonnementet mitt. Jeg har både snapchat og Instagram. Jeg har til og med min egen spilleliste på mannens Spotify. Til meg å være er dette langt over middels av hva man kan forvente, haha.  Og jeg lurer på om mannen fremdeles syntes det var en god idè at jeg skulle bli litt mer moderne og prøve å henge litt mer med på teniske duppeditter, apper og sosiale medier. Jeg ble nemlig like bitt av basillen som alle dere andre. Og nå elsker jeg min nye telefon og alle dens muligheter - i helga våget jeg til og med å oppdatere den, haha!

 
 Nå er det straks kakao og kveldsmat her - gradestokken har vist 20 blå hele dagen så det skal bli godt med noe varmt i koppen. 

- Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.