onsdag 29. januar 2014

Om klær og sånt

Jeg pleier aldri å ha noen nyttårsforsetter, men i jula følte jeg meg så inspirert av venninnene mine at jeg måtte bare sette meg noen mål for 2014. Foreløbig har det gått overraskende greit å forholde meg til mine egne mål. Ett av målene er å kjøpe flere basisplagg til garderoben og heller freshe det hele opp med smykker, skjerf eller neglelakk. Jeg, som helt sikkert mange andre, har nemlig garderoben full av klær, men aldri noe å ha på meg. Jeg må rett og slett bli flinkere til å kjøpe enkle plagg og heller mikse de med hverandre. 


En simpel, ensfarget genser funker både til shorts med strømpebukse og til jeans. Jeg har dessuten gått til innkjøp av nye fargerike og store smykker - da blir selv en svart singlett ganske sprek!


I høst fikk jeg jobb på en ungdomsskole, og selv om jeg var veldig glad i jobben min i barnehage, elsker jeg min nye jobb. Ikke nok med at jeg treffer mange allrighte ungdommer og kollegaer hver dag, men jeg har mulighet til å være litt fresh på jobben av og til om jeg ønsker det. Jeg syns det var håpløst å bruke øredobber og smykker i barnehagen. Ikke bare var det i veien, men barna syns jo det var kjempestas å leke med det. Da jeg jobbet i barnehage var det viktig for meg å ha på meg klær og tilbehør som det ikke gjorde noe om ble ødelagt eller møkkete - jeg ville ha mulighet til å leke sammen med barna, ha de på fanget og være til stede her og nå uten å tenke på å hekte meg borti noe med store smykker.  Dette er heldigvis ikke noe jeg trenger å bekymre meg for på skolen, og nå er det ikke lenger noe som heter jobbklær (eller barnehageklær om du vil).

Jeg gleder meg noe helt vanvittig til jeg tar med mannen til London i februar - jeg har allerede sett meg ut en hel del med nye fargerike smykker som bare MÅ bli med meg hjem igjen.
 Fin onsdag til dere!

- Gina 

3 kommentarer:

  1. Det har du heilt rett i,visst ein setter klær isammen så er det utrulig kva ein får ut av klær:)
    Eg har kjøpt for mykje klær oppover men nå er det nesten ikkje noko og har tatt bort det eg ikkje har brukt på et år.
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Veldig sant! :) Har begynt å bruke smykke nesten hver dag, og da blir jo en helt enkel genser fin faktisk :) fin farge på det smykke der, hvor har du fått tak i det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette har jeg kjøpt på via etsy.com. Du finner mange fine hvis du søker på Bubble necklace eller statement :)

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.