søndag 19. januar 2014

Stue

Det har blitt mye kjøkken på bloggen i det siste (og snart blir det enda mer), men vi tilbringer jo også mye tid i stua vår. I dag viser jeg derfor noe oversiktsbilder over stua. 

Vi valgte å ha stor og åpen stue med to sittegrupper, i håp om faktisk å bruke så mye som mulig av den store plassen vi har. Under byggeprosessen trodde vi nemlig at sittegruppen for kaffegjester sjelden kom til å bli brukt. Etter at vi flyttet inn har det blitt slik at vi bruker begge sittegruppene ganske ofte, selv om vi ikke har gjester. Det er jo ingenting som er bedre enn det!

Dette bildet er tatt fra åpningen mellom stue og kjøkken.

Ovnen er plassert på midten slik at vi kan se den fra begge sittegruppene. Vi var dermed på jakt etter en ovn med glass på sidene, slik at vi kunne se flammene fra alle kanter - det er jo så koselig.


Den gedigne - og absolutt altfor store - tven er naturligvis plassert i tvstua. Tv er ikke akkurat det fineste interiøret jeg kan tenke meg, men vi må jo bare innse at tven er kommet for å bli. Jeg syns det ble veldig tomt i denne delen av stua etter at juletreet ble kastet på dør, så jeg må nok litt i tenkeboksen for å finne på noe smart her. 



Foran ovnen har jeg planlagt å ha et lite bord, slik at jeg kan ha pc og fast bloggested i stua. 
Jeg har funnet det perfekte bordet i låven hos bestefar, men vi er avhengige av bil for å frakte det til østlandet. Det er nemlig laget av oldefar eller tippoldefar, så det er ikke mulig å skru det fra hverandre. I mens jeg venter på bordet har jeg laget meg et hyggelig sted ved spisebordet på kjøkkenet - her kan jeg også kose meg med fyr i peisen og tekoppen min. 


Vi endte opp med to Karlstadsofaer til kaffestua og vi elsker dem. Jeg syns de er både lekre og kjempegode å sitte i. Jeg synker rett som det er ned i en Karlstad med interiørbladene mine.

Apropos - jeg har fyrt siden i morges så nå er det herlig varmt i stua. Karlstad, siste utgave av BoligPluss og idèboken venter. Lat søndag - jeg elsker det!
 
-Gina

3 kommentarer:

  1. Hei:)
    Tusen takk for kjempe koselig kommentar hos meg!
    For ein lekker blogg du har, eeelsker kjøkkenet ditt. Kjekt å lese korleis du kom fram til det endelige resultatet.

    Utrulig lekker og luftig stove også:) Det må vera så flott å ha eit heilt nytt hus, det ønsker eg meg også :)

    Ha ein strålande mandag!

    SvarSlett
  2. Hei! Så lekkert dere har det. Kan jeg spørre om hvilke gråfarge du har på den ene veggen på stua,den såg veldig fin ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så koselig at du liker det! Kontrastveggen i stua er malt i en farge som heter Marrakesh :)

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.