lørdag 11. august 2012

En liten reise

Nå er vi tilbake fra en kjempeflott tur som gikk til vakre Strømstad.
Strømstad er virkelig undervurdert. Og ja - jeg har vel alltid forbundet Strømstad med harrytur og fyll og fest, men etter å ha vært der noen dager i sommer så skjønner jeg at folk vil reise dit.
Vi var heldige med været, og hva er vel vakrere enn den svenske skjærgården om sommeren?

Vi storkoste oss på spahotellet i Strømstad, men hadde også en liten utflukt til Fjällbacka.
Hotellet var helt fantastisk nydelig, det minnet veldig om et sydenhotell og var eksotisk innredet.
Jeg la min elsk på det jeg kaller "innebygde glassovner". De gav virkelig en koselig stemning i spaavdelingen og under frokosten.

Jeg tok dessverre ingen bilder fra hotellet da jeg syns det var veldig pinlig å løpe rundt i restauranten for å ta detaljbilder til bloggen med masse publikum, haha. Det finnes derimot vakre bilder på hjemmesiden til hotellet.

Det ble jammen ei ny veske på meg også - for jeg har jo ingen fra før!

Vi spiste sene middager i byen og spaserte langs havna på vei hjem.


I Fjällbacka var det mange små søte hus midt i byen og vi tuslet litt i de trange gatene bare for å titte.

Ettersom Fjällbacka er et lite tettsted helt nede ved havet/skjærgården var det naturligvis mange gamle naust som fanget vår oppmerksomhet. Jeg savner virkelig å bo nede ved havet, og kjenner at sjølukten og lyden fra båtene gjør noe med meg.

Noen knips fra vår lille bryllupsreise.
Jeg gleder meg til å tilbringe flere miniferier i Strømstad.


Vi fant også fram til en del herlige interiørbutikker på turen, og jeg fikk selvsagt med meg noen godbiter hjem igjen - mer om godbitene siden.
Jeg venter fremdeles på detaljbilder fra borddekking fra bryllupet, men de kommer.





3 kommentarer:

  1. Hei!

    Tusen takk for koselig hilsen!
    Har aldri vært i Strømstad selv, men det så kjempekoselig ut. Kanskje det blir en tur dit neste sommer ;o) Gleder meg til å se innkjøpene dine!

    Ha en fortsatt finfin helg!

    Klemmer, Mariannne

    SvarSlett
  2. Åh, du har vært i Fjallbacka!
    Har du lest bøkene til Camilla Lackberg? Om ikke - hendelsene i bøkene hennes er fra Fjallbacka. Virkelig å anbefale!! :D

    SvarSlett
  3. Jeg har selvsagt lest bøkene til Läckberg - det var derfor jeg ville dit ;)
    Jeg elsker jo å lese krim, så jeg leste hele serien i fjor sommer :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.