tirsdag 9. oktober 2012

Eplemuffins

Det ble en lang kveld for oss i går og vi var ikke ferdige med middagen før klokka 22.00.
Vi bestemte derfor for å spare desserten til kveldens tvkos.
 
 Eplemuffins
Oppskriften holder til 8 store muffins.

100 g smeltet smør
4 dl mel
1 1/2 dl sukker
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
2 egg
1 dl melk
1 dl kulturmelk

Epler
Perlesukker
Kanel

Bland alt det tørre sammen og tilsett melk, smør, kulturmelk og egg.
Putt eplebiter nedi muffinsen og strø over kanel og sukker.
Stekes på 225 grader i ca. 15 min.
 

 
Jeg ville ha noen litt koselige muffins så jeg trykket ut hjerter av epleskivene og dyppet dem i kanel og sukker. De må legges på noen minutter før muffinsene var ferdige i ovnen hvis ikke synker de ned i selve muffinsen og blir borte. Litt ekstra arbeid ble det jo å trykke ut hjerter, men syns de ble mye skjønnere med hjerte på toppen.
 
Kanelstenger er så dekorativt og jeg håper virkelig jeg finner noen ekstra lange utover høsten.
Ellers planlegger jeg å lage telyslykter av de korte jeg allerede har.
 
 
Nå er alle sammen i pysjen og under hvert sitt pledd - vi er klare for tidenes tvkveld. Det er så koselig med besøk!
 

5 kommentarer:

  1. De så supergode ut! Herlig detalj med de hjertene, må prøves! :)

    SvarSlett
  2. Såå gode de så ut, fikk lyst på :)
    Veldig god ide med hjertene oppå synes jeg :)
    Tenker det sikkert kan brukes på flere bakverk :)
    ps. synes stigen kledde å ha kassen under seg ;)

    Ha en flott kveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Det er de fineste muffinsene jeg noen gang har sett! WOW, du er flink :D Fikk veldig lyst til å prøve å lage slike selv.. Men like fine som dine, det blir de nok ikke ;)

    Håper du får en fortsatt fin uke!
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt sikker på at du klarer det - disse er nemlig superenkle å lage ettesom det bare var å blande alt sammen og putte eplenebitene nedi. Hjertene skar jeg bare ut med en liten pepperkakeform og la dem på toppen noen minutter før de skulle ut av ovnen :) Lykke til :D

      Slett
  4. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din, og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Topp Mat Blogg seksjon her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.