mandag 1. oktober 2012

Indisk møter nordisk

Foruten noen mørkerosa innslag i interiøret er det ikke så mange dominerende høstfarger hos oss i år. 
Vi prøver å bruke nøytrale farger som brunt, hvitt og grått. Årets høstfat er dermed ikke så fargerikt som fjorårets. Det er derimot pyntet med ting jeg liker og stilen ble derfor litt annerledes. 
I år har jeg nemlig valgt å mixe nordisk natur med indiske innslag.

Jeg falt totalt p.l.a.d.a.s.k. for disse indiske lyktene da jeg først så dem i nettbutikk og ikke lenge etterpå travet jeg avgårde for å sikre meg et par -jeg kunne virkelig ikke la dem gå i fra meg denne gangen.

 

Jeg prøvde meg litt frem på hvor jeg skulle sette dem, men de endte altså på høstfatet.
Sammen med lyktene syns jeg det ble stilig med litt nordisk natur som et porselensgevir, telyslykt med hjort, kongler og strikkapotte. 



De to fargeklattene på bordet ble denne palmelignende planten og lotuslykten.


 

Nå er virkelig sofakroken klargjort for høsten, de to sandfargede putene har fått bli, mens den lyserosa puta er byttet ut med et herlig trekk jeg kuppet på slaget i sommer. Jeg syns det blå mønsteret ligner på blader. Og det er vel ikke noe som er mer høst en blader og løv? Samtidig får jeg en etnisk følelse av mønsteret, så det går litt igjen i lyktene.



Jeg syns det ble litt stilig å mixe disse to stilene. 
Hvordan mixer du ulike stiler?


Nå er det kakao- og Becktid hos oss.
Ha en fortsatt fin kveld. 



2 kommentarer:

  1. Superkule. De likte jeg veldig godt!!! :)

    God tirsdag til deg!

    klem
    Vigdis

    SvarSlett
  2. Stilig høststue! Fint å mikse ulike stiler. Elsker lyktene, de må nok hjem hit også.. ;) Klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.