lørdag 13. oktober 2012

Tomater og rosmarin

Etter en lang dag med å løpe ærender, hus- og klesvask ble det en veldig enkel lørdagsmiddag på jaktenka i dag; pasta med kylling, bacon og focacciabrød.
Kjøkkenet friskes opp med cherrytomater og rosmarin til helgen.
Jeg er jo så glad i å pynte med urter og frukt og grønt.


Tomatene brukes nok helst til pynt ettersom jeg ikke liker tomater.
Men jeg forsøker av hele mitt hjerte å begynne å like det. Derfor puttet jeg noen i focacciabrødet i dag - jeg har nemlig hørt at det skal være ganske godt.

Rosmarin er fint å strø på focacciaen og enda finere å ha i en blikkboks på benken.
Oppskriften jeg bruker på focacciabrød finner du HER - og den er veldig enkel.
Tuten på oljeflasken er genial når jeg skal "pensle" brødet med olje før stekning, da det ikke kommer så mye om gangen. I dag puttet jeg også noen halve cherrytomater i en liten del av deigen og strødde rosmarin på toppen.

Men uansett hvor fristende tomatene ser ut greier jeg ikke å like dem.
Selv ikke i focacciabrødet, og det syns jeg egentlig er ganske trist :(

 
 Nå har jeg rigget meg til i sofakroken med smågodt, pledd og varmeflaske, og er nå klar for kveldens bloggrunde. Ha en fortsatt finfin kveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.