lørdag 7. desember 2013

Julestemning

Hos oss var det julehus allerede forrige helg, men selve julestemningen har latt vente på seg. 
Det lukter herlig jul på kjøkkenet, i helgen blir det julebakst og det har endelig kommet snø. Alt ligger til rette for at stemningen burde vært her for lengst, så i dag har jeg gjort meg opp noen tanker om hva som mangler;

1. Jeg ikke pakket inn gavene enda - de ligger trygt i skapet på gjesterommet. Å pakke inn julegaver mens man hører på julemusikk og spiser pepperkaker er så koselig. 
2. Dette trodde jeg aldri at jeg kom til å si, men her kommer det: Vi har fremdeles ingen tvkanaler hos oss, og jeg kjenner at jeg savner julereklamene. Jeg h.a.t.e.r vanligvis reklame, men det er noe spesielt med reklamene som går i jula - de er så stemningsfulle. 
3. Ordentlig julesnø. Ikke våt snø som kommer med stormen, men store snøkjerringer som daler ned. 
4. Julebakst. 


Men julehus er det. Som jeg har nevnt tidligere så er jeg ikke veldig begeistret for rød jul, men på kjøkkenet blir det rød jul hvert eneste år. Det er det eneste rommet i huset jeg syns kler rødt. I stua lages det vinterstemning med turkis, grønt, sink, treverk, svibler og gran. 


Ønsker dere en fin lørdagskveld! I morgen håper jeg det blir pepperkakebaking. 

- Gina 

I siste liten ombestemte jeg meg, og slettet mitt første bidrag i NiBs desemberutfordring, for heller å delta med det øverste bildet i dette innlegget. For flere herlige bidrag, klikk HER.  

8 kommentarer:

  1. Herlig og ærlig.

    Jeg fikk julestemningen kastet på meg i dag. Tidligere kom den av seg selv med en gang jeg pyntet leiligheten. En av mine forklaringer er at i år må ting gjøres annerledes, ny leilighet, nye plasseringer, nye måter å tenke på, og dermed vanskelig å få samme julestemning som tidligere år - i hvert fall ved pynting.

    Du har i hvert fall skapt nydelig julestemning i stuen. Jeg kan ikke si det nok; dere har laget et fantastisk flott hjem! Jeg håper du nyter i store drag, Gina!

    -og jeg håper julestemningen har kommet snikende i dag. :-)

    SvarSlett
  2. Fine bilder! :) skjønner deg med julereklamen! ;) hihi, håper det ble pepperkakebaking og at julestemningen kom!
    Fin søndag til deg!
    klem

    SvarSlett
  3. Lekre bilder og deilig julestemning!
    Nydelig bidrag!!
    God klem og takk for hyggelig hilsen hos meg

    SvarSlett
    Svar
    1. PS: Bildet har Manuela (Mrs Hardy) laget. Ja, det er nydelig!
      :)

      Slett
  4. Vi er visst kommet til en ny tidsepoke når det gjelder julestemninger,er utrolig hva dere bloggere kaller julestemning.

    SvarSlett
  5. Deilig julestemning! Jeg har også begynt å pynte litt, men har fortsatt ikke kjent ordentlig julestemning enda. Heldigvis er det fortsatt nien dager til jul :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Julestemning får du garantert om du ser denne: https://www.youtube.com/watch?v=dDbp5GEVQiY Kom over den på Faceboook i går, og startet julepyntinhga med en gang ;)

      Slett
  6. Virkelig julestemning :-)
    God helg. Klem fra Monica.

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.