søndag 6. april 2014

Vaniljemuffins

Denne helga har gått utrolig fort, og nå er det allerede søndag og klokka har jammen blitt over 18.00. 
Vi har fått mye ut av helga og kost oss masse sammen. Jeg lagde vaniljemuffins til helgekosen denne gangen, ettersom vi har en del vaniljesaus liggende. 


Egentlig er det en kake, men det gikk fint å bruke muffinsformer også. Jeg liker ofte å lage små porsjoner i stedet for en hel kake. Det fine med denne kaken/muffinsene er at røren er eggfri dersom du bruker ferdig vaniljesaus. 

Vaniljekake

350 g mel
200 g sukker
1 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
100 g smeltet smør
5 dl vaniljesaus

Kanel og perlesukker til stekingen. 

1. Bland alt det tørre sammen.
2. Rør/visp inn smeltet smør og vaniljesaus. 
3. Hell over i muffinsformer eller ei  lita langpanne. 
4. Dryss over perlesukker og kanel på toppen. 
5. Stekes på 170 grader i 40 minutter.

Dersom du velger å bruke muffinsformer må du se an steketiden litt. Mine stod i ovnen i ca. 25-30 minutter - det kommer an  på hvor store muffinsformer du bruker.



Sammen med en kopp te var dette virkelig helgekos. 

Nå er det på tide å begynne med dagens middag før jeg synker ned i sofaen med lesestoff og vaniljemuffins. 

-Gina 

2 kommentarer:

  1. Nam! Disse såg utrolig gode ut!!:)
    Jeg må også si at jeg kom akkurat over bloggen din, og den fallt virkelig i smak hos meg!:)
    Håper du får en fin uke!

    SvarSlett
  2. Åååå det såg knallgodt ut:)
    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.