fredag 30. november 2012

Kanelstjerne

I år har vi adventstjerne både i stuen og på kjøkkenet. Stjernen i kjøkkenvinduet har jeg laget selv på nullkommaniks. Jeg elsker kanel - virkelig noe for både øye, nese og munn - og brukte dermed lange kanelstenger da jeg lagde stjernen. 


Det er mange oppskrifter på hvordan man lager en slik stjerne, men jeg gjorde det altså veldig enkelt;
Bruk to stenger per lengde for at stjernen skal bli litt tykkere. Deretter binder du sammen lengdene slik at de former en trekant. Legg deretter de resterende lengdene i mellom spissene på trekanten slik at de former en ny trekant og bind sammen i endene. Vips har du en fiks ferdig egenprodusert stjerne. 


Jeg pyntet min med et lite porselenssnøflak fra Kremmerhuset.



Nå henger altså kanelstjernen på kjøkkenet - det er en fryd både for øyet og nesen. 
Kjøkkenet ligger slik til at det kommer motlys inn da det er dagslys, derfor den dårlige bildekvaliteten på det siste bildet her.

 I ettermiddag har det blitt jul her i huset. Desember går så utrolig fort og vi vil gjerne nyte førjulstiden med julepyntet hus og kos. I morgen venter en dag på jobb etterfulgt av julebord, mens på søndag skal vi bake pepperkaker og kanskje noe annet godis til jul. 

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.