søndag 30. desember 2012

Mammas julehjem

Det har vært noen late romjulsdager hvor vi bare har kost oss sammen med venner og familie.
Vi har spist god mat, kaker og godis. Bloggelysten har vært så som så ettersom jeg bare nyter å være hjemme hos mamma. Jeg har for det meste oppholdt meg i gamlesenga eller i sofakroken med en bok eller pc. Etter den travle og slitsomme høsten som har vært har det vært deilig å ikke gjøre noe i jula. 

Først i dag fikk jeg knipset noen bilder av mammas julehjem.


Det første jeg la merke til da jeg kom hjem var bildelisten over sofaen - det var så koselig med tre hjorter ved minikransen og det fineste julehjertet.



Julekuler og lyslenker finner man overalt når man kommer inn hos mamma - jeg liker det!


På kjøkkenet er det julerødt. 
 


Jeg MÅ få tak i noen slike bokser - de er bare übersøte!


Kurver med granbar og kongler står ved terassedøra, det er så koselig å ta naturen inn.


Og meg finner du som regel godt rigget i denne sengen som står i stua med utsikt mot vedovnen. 
Her sitter/ligger jeg og leser og henter inspirasjon til huset. Jeg har nemlig begynt å tenke litt mer nøye gjennom hvordan de enkelte rommene skal innredes (ja, jeg vet vel at det kanskje er andre ting som bør tenkes på først, men innredningen er jo det morsomste), og lager moodboards til rommene. Det er SÅ gøy. 
Nå får vi snart byggetillatelsen og da kan jeg legge ut tegninger av huset - som jeg gleder meg.


Nyttårsaften skal tilbringes med et vennepar og jeg har fått ansvar for desserten. Jeg skal lage noe jeg ikke har laget før, så dette må jeg øve på i dag. 


3 kommentarer:

  1. HEI GINA:)
    SÅKOSELIGT DIN MOR HAR PYNTET
    Å DEN SENGEN VAR SKJØNN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. For et nydelig julehjem mamman din har :-) Ingen plass er bedre enn hjemme hos mor. Kos deg resten av julen, og ha en flott feiring imorgen.
    Takk for året som har gått, gleder meg til å følge deg i året som kommer!
    Klem fra meg !

    SvarSlett
  3. For et nydelig hjem :) kan tro du har kosa deg der ja, for det er vel det man skal gjøre i julen :)
    Gleder meg til å følge deg videre i 2013 :)
    Ønsker deg en fin kveld og godt nyttår!
    Klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.