onsdag 26. september 2012

Kjøkkenbenken

Fersk basilikum er på plass igjen - jeg bruker den sjelden i maten, men det lukter jo så herlig og ser så flott ut der den står. Jeg skulle bare ønske de holdt seg fine litt lenger...


Sist vi hadde fersk basilikum holdt den ganske lenge da jeg klippet av toppen og satte dem i vann.
Jeg har derfor fylt opp blikkboksen med basilikumtopper, og pyntet den med blondebånd.

Sommerkoppene er fått plass i skapet, og ettersom jeg ikke har noen andre kopper *kremt* fikk blikkboksen stå i hyllen på benken. Jeg fikk meg allikevel ikke til å rydde bort de skjønne Green Gate - og de mørkerosa koppene til høsten.






 Jeg elsker også å pakke inn urtene med gråpapir, og bruke det som blomsterpotte. 
Det lille ekstra gjør seg med hamptråd og en liten trepinne.



Det er ikke store forandringene på benken, men nå ser det altså slik ut på den ene enden. 
Jeg elsker de blå koppene fra Indiska, og bruker dem stort sett hele tiden - de var virkelig et godt kjøp!


Minner også om give awayen hvor du kan vinne et årsabonnement av Bolig Drøm. Du kan melde deg på HER ved å legge igjen en kommentar på innlegget. Alle kan delta i konkurransen.














2 kommentarer:

  1. er det DET som er trikset med basilikumen?

    Hadde faktisk tenkt å spørre om råd på bloggen nå en dag, for pokker den står maks ei uke! (beklager ordbruken, hihi, men jeg blir så sur! haha). helt håpløst, men det lukter så godt, er fint, og smaker innmari godt i tomatsauser osv :-)

    Utrolig koselig krok på kjøkkenet : )) Jeg har koppene fra Indiska selv, og ELSKER dem! <3

    hilsen Silje.

    SvarSlett
  2. Så fint det ble! er ikke så mye som skal til, en grønn plante gjør seg veldig ;-)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.