mandag 17. september 2012

Bærpai

Jeg har lenge tenkt å lage en bærpai og i helgen fikk jeg altså gjort det.
Men vi glemte å spise den i går, så det ble dessert til i dag.
Og jeg skal si dere at det var skikkelig mums.


Pai med bær
-Oppskriften holdt til fire porsjonsformer.

150 g margarin
200 g mel
75 g sukker
1 ts vaniljesukker
Et dryss med kanel.
Valgfrie bær (jeg brukte bringebær og blåbær). Det går ca. 1,5 dl bær i hver form.

1. Smuldre sukker, mel, vaniljesukker og kanel sammen med smøret til det er blitt en deig.
2. Fordel noe av deigen i bunnen på formene.
3. Hell bærene over og smuldre den resterende deigen over bærene.
4. Stekes midt i ovnen på 225 grader i 25 min.


Noen rognebærkvister fikk bli med inn i varmen i helgen - de har jo så herlige høstfarger.
Det begynner gradvis å bli mer og mer høstlig i interiøret her hjemme også.
Noen lyserosa kopper og skjeer har jeg allikevel ikke klart å pakke bort helt enda.
 
 
Levende lys er et must om høsten/vinteren og de er det jammen flust av hos oss i kveld.
 
 
 
Ønsker dere alle en riktig fin høstmandag.
 

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder, og så godt det så ut!
    Takk for tips og oppskrift. Må prøves :-)
    Ha en fin uke ! =)

    SvarSlett
  2. Så kjempe godt ut :) Og flotte bilder!
    Fikk pakken fra deg i posten i dag.
    Har virkelig kost meg i kveld!
    (Kikk gjerne inn på bloggen og se:P )
    Tusen takk igjen :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.