lørdag 8. september 2012

Gangen vår

Mannen dro på jakt torsdag ettermiddag, og jeg utnytter alenetiden til å utforske litt interiørmessig. Gangen vår viser jeg sjelden her på bloggen og den naturlige forklaringen på det er at det så innmari dårlig lys der ute. Det er ingen vinduer, og kun en dårlig taklampe. Jeg gjorde allikevel et forsøk på å få inn litt dagslys på torsdag.

Forrige helg fikk jeg nemlig ånden over meg, og ville gjøre noe med gangen.
Den er håpløs å gjøre koselig ettersom den er liten og har ei dør på hver eneste vegg.
Vi har et stort garderobeskap og ei skohylle der. Dette MÅ vi ha der, og vi får plass til det meste av yttertøy i den lille gangen - det må sies at det er ganske deilig. Når vi er på farten trenger vi den lille ekstra gulvplassen til bager osv. - det må kunne gå an å gå i gangen.

På torsdag forsøkte jeg å gjøre gangen litt mer koselig, riktignok på bekostning av gulvplassen.
Vi fant dette herlige glass- og trehuset på Kremmerhuset forrige helg - og til og med på SALG. Det måtte bare bli med oss hjem, og akkurat for øyeblikket er det stylet med lys. Det rommer ganske mye, og det blir nok hyppige utskiftninger der inne utover høsten kjenner jeg meg selv rett.

Til bryllupet fikk vi gavekort hos Bohus, og vi var innom for å se om vi fant noe nytt å freshe opp litt i gangen med. Krakken og speilet ble med oss hjem.



Jeg syns speilet var kjemperomantisk og det minner litt om det jeg har siklet på en stund nå.

Når det gjelder krakken, hadde den et kort opphold i gangen. Jeg måtte bare se hvordan det ble, og teste det ut. Det ble litt trangt å ha så mye småtteri der så krakken har fått ny plass i stuen per dags dato. Jeg savner allikevel å ha noe å sette fra meg vesken på, eller en liten kurv som kan stå framme og gjøre votter og skjerf lett tilgjengelige utover høsten.

Jeg viser hvor krakken er plassert i stuen senere og jeg blir glad for tilbakemeldinger på om vi burde ha en krakk til som kan stå på gangen, tihi.


Ønsker der alle en riktig fin lørdagskveld.
Her står pizzaen i kjøleskapet, og havrebriksene i ovnen.
Lykke.

Jeg beklager den dårlige bildekvaliteten, men som sagt så er det håpløs belysning i gangen og bildene blir både mørke og "skurrete".

8 kommentarer:

  1. Dette var jo kjempefint :)

    Vanskelig med sånne rom uten vinduer.. Har flere av de, ikke lett å få gode bloggebilder.. men syns du klarte det veldig bra :)

    SvarSlett
  2. Gangen ble kjempeflott ! tøft var det !
    god helg :-)

    SvarSlett
  3. Så koselig dere har det! Elsker lykten - og skoene;) Håper lørdagen din er fantastisk! :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes bildene ble kjempefine jeg! Gangen ser ihvertfall veldig fin ut. Hvor er skoene fra? Veldig kule!
    Fortsatt fin helg til deg =)

    SvarSlett
  5. Så søt den krakken var :) Likte også det lys huset. Jeg synes også gangen vår er vanskelig å ta bilde av. Den er altfor liten og det er jo ikke no stæsj der, bortsett fra nøkkel opphenget. Flotte bilder du har tatt ihvertfall.
    God helg :)

    SvarSlett
  6. Bildene er da kjempe fine!
    Som du sier dårlig lys må vi vende oss til, gruer meg :S :)
    Synes absolutt du bør ha en krakk i gangen ;) Genial som veskekrakk! Den er forresten veldig kul!
    Hyllen min er en vanlig plank og knektene er fra clas ohlson :)
    God helg klem

    SvarSlett
  7. Så fint det var i gangen med den lykta, krakken og speilet! Jeg tror jeg må innom Bohus snart og se om de har krakken fortsatt, den var nydelig! :)

    SvarSlett
  8. Bildene var finfien :)
    Koselig dere har det i gangen...

    Finfin søndagskveld til deg. Her er det benet høyt, litt blogging før mannen og jeg skal sette oss ned med en film.

    Happy ukesstart
    -klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.