torsdag 13. mars 2014

DIY for de utålmodige

Med DIY for de utålmodige mener jeg;
a) Du har ikke tid til å vente til du får kjøpt det du vil ha/trenger. Du vil ha det nå, akkurat NÅ.
b) Du syns det er kjedelig å bruke mye tid på å sage, kappe, pusse og male. Spesielt å vente til malingen er tørr. For poenget er jo at du vil virkeliggjøre - å bruke - idèen din NÅ. Med en gang. 

Til tross for at jeg noen ganger kan ha litt tålmodighet til å pusse opp eller lage ting, faller jeg nok stort sett under en av disse kategoriene. Noen ganger er jeg veldig heldig og får noen idèer til å bruke det jeg allerede har, mens andre ganger må jeg begynne helt fra scratch. Denne gangen var jeg heldig. 


Husker dere denne kassen? Jeg elsker elsket den, men i det nye huset har jeg ikke funnet noe sted hvor den kan komme til sin rett, og den har dermed blitt liggende på en av bodene. I vinterferien fikk jeg det for meg at jeg gjerne ville ha noen nye brett og fjøler. Jeg planla kapping, saging, pussing og maling før jeg kom på at jeg kunne demontere kassen og lage trebrett av den. Hvorfor ikke bruke noe av det jeg allerede hadde?


Nå har kassen blitt til to brett ved kun å løsne plankene fra hverandre og deretter lime dem sammen. 
Plankene i bunnen av kassen var noe smalere enn selve "veggene", så de brukte jeg under. Jeg tok lim kun på de smale plankene og la de som var brede oppå. 


Nå skal det også sies at eikeplaten som ble til overs etter bygginga fremdeles står under trappa. Ferdig oppmålt, men ukappet, upusset og umalt - jeg hadde bare ikke tid til å vente.  

- Gina

1 kommentar:

  1. Så smart! Det der er sånt jeg ikke er veldig god på - å se hva jeg kan lage av det jeg allerede har.. :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.